عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها خبر داد :احتمال ابطال انتخابات شوراها در سه شهر کوچک از استانهای کهکیلویه و بویراحمد ، کرمانشاه و گیلان و نتایج نهایی تایید انتخابات شوراها 25 دی اعلام می‌شود
رشید جلالی جعفری از احتمال ابطال نتایج انتخابات شوراها در سه شهر کشور خبر داد و گفت: اختلال در شمارش آرا صندوق‌ها علت ابطال نتایج انتخابات شوراها در این شهرهاست.

رشید جلالی جعفری عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با بیان اینکه بررسی نتایج انتخابات شوراهای شهر و روستا همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: در مجموع در مورد نتایج سه شهر کوچک از استانهای کهکیلویه و بویراحمد ، کرمانشاه و گیلان احتمال ابطال انتخابات وجود دارد که همچنان در دست بررسی است.

وی گفت: در نقاط مخلتف کشور نتایج انتخابات یا تایید شده یا در مراحل بررسی نهایی است.

این عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها خاطرنشان کرد: طبق زمان بندی قانونی 25 دی ماه فرصت نهایی برای اعلام تایید یا عدم تایید انتخابات شوراها در نقاط مختلف کشور خواهد بود.

جلالی جعفری، علت احتمال ابطال نتایج این سه شهر کوچک در سه استان مذکور را اختلال و ابهام در شمارش آراء صندوق ها اعلام کرد.

وی از ذکر نام سه شهری که احتمال ابطال انتخابات در آن وجود دارد خودداری کرد و گفت: از آنجا که درخواست ابطال انتخابات ازسوی هیات عالی نظارت استان باید بصورت رسمی به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها ارسال شود و تاکنون این اتفاق نیفتاده، بنابراین بهتر است نامی از این شهرها برده نشود تا نتیجه بررسی ها قطعی شود.

عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها خاطرنشان کرد: بررسی و تایید انتخابات شوراها، در روستاها نیز به اتمام رسیده ست.

نماینده کرج با بیان اینکه تنها در تعداد اندکی از روستاها ابطال نتیجه انتخابات را داشتیم، تصریح کرد: علت ابطال نتایج انتخابات شوراها در تعدادی از روستاها، به حد نصاب نرسیدن کاندیداها و حد نصاب نداشتن جمعیت آن روستا بوده است، به طوریکه کاندیداها پس از ثبت نام از نامزدی در شوراها انصراف داده اند، اما باوجود این انصراف و کم شدن تعداد کاندیداها انتخابات شوراها در این روستاها برگزار شده است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا